Wikia

Seizoen 1Edit

Nr Titel
1 Het Gouden Prinsessenkroontje
Ergens in het kasteel zou een gouden prinsessenkroontje liggen. Violet vindt dat de andere prinsessen er nogal onnozel over doen en besluit een grap uit te halen, samen met Kamiel en Linde. Ze maken een valse schatkaart. De andere prinsessen gaan naarstig op zoek naar de kroon.
2 Prins Rufus
Roos heeft gehoord dat er een zeker prins Rufus naar Prinsessia komt. De prinsessen zijn meteen enthousiast. Kamiel geeft hen de opdracht om vanalles voor te bereiden voor zijn komst, maar hij vraagt wel érg rare dingen.
3 De Baljurk
Roos heeft een nieuwe witte jurk voor het prinsessenbal en die past perfect bij de witte schoentjes die haar suikertante gaat opsturen. Linde moet even op de jurk passen, maar dan loopt het mis: de jurk wordt vuil. Linde en Madeliefje proberen alles om de jurk terug proper te krijgen voor Roos terugkomt.
4 Madeliefjesdag
Madeliefje voelt zich buitengesloten en daar willen de prinsessen iets aan doen: ze organiseren een Madeliefjesdag. Madeliefje mag de ganse dag kiezen wat ze wil doen en de prinsessen doen hun best om haar blij te maken.
5 Directeur Basiel
Juf Flora gaat enkele dagen weg en wil Kamiel aanduiden als vervangend directeur. Door een misverstand wordt Basiel directeur. Kamiel is jaloers en stookt Basiel op om heel streng te zijn tegen de prinsessen.
6 De Prinsessenmusical
De prinsessen gaan voor het schoolfeest een musical opvoeren. Kamiel wordt door juf Flora aangeduid als regisseur. De prinsessen doen alles opdat hij hen als hoofdrolspeelster zou aanduiden. Maar Kamiel maakt het zich gemakkelijk en belooft de hoofdrol aan alle vijf.
7 Het Prinsessia-Reglement
Linde vindt dat Roos teveel tijd doorbrengt in de badkamer. Het prinsessia reglement wordt ingevoerd: iedere prinses mag één regel verzinnen. Al gauw maken de prinsessen misbruik van het reglement om elkaar op te jutten.
8 Zwijgen Is Goud
De prinsessen hebben het soms moeilijk om een geheim te bewaren. Juf Flora besluit om te testen hoe goed de prinsessen kunnen zwijgen. Ze zorgt ervoor dat Violet iets te horen krijgt wat ze niet mag verder vertellen.
9 Lakei Zoekt Hulp
Na het grote butlerfeest staat er een enorme berg afwas. Basiel vertrekt enkele dagen op reis waardoor Kamiel zijn taken moet overnemen. Kamiel heeft geen zin om de afwas en de andere taken te doen en doet alsof zijn armen gebroken zijn zodat de prinsessen alle klusjes moeten opknappen.
10 Koude Week
Kamiel probeert samen met Violet de verwarming te maken. Maar ze maken de verwarming stuk waardoor het op Prinsessia ijskoud is. Omdat ze niet durven opbiechten dat ze de verwarming stuk hebben gemaakt, komen ze met een idee: "Koude Dag”.
11 Pyjamageest
De prinsessen houden een pyjamafeestje. Iris verteld de legende van Hector met de Gouden Helm. Dat brengt Voilet op een idee: ze wil samen met Madeliefje de andere prinsessen doen geloven dat Hector écht bestaat.
12 Het Prinsessenrecord
De prinsessen houden een weddenschap om het langste wakker te blijven. Diegene die het langste kan opblijven, krijgt een chocoladetaart van Basiel. Linde wil de overheerlijke taart winnen en probeert de andere te saboteren.
13 De Prinsessia Politie
Juf Flora heeft een nieuwe muziekdoos die niemand mag aanraken. Linde wil er stiekem naar luisteren wanneer Juf Flora weg is, maar maakt hem per ongeluk stuk. Ze durft het niet te vertellen en schakelt Kamiel in om de muziekdoos te maken. Ondertussen wordt door de andere prinsessen de Prinsessia Politie opgericht om de dief van de muziekdoos op te sporen.

Seizoen 2Edit

Nr Titel
1 (14) De Grens Van Een Prinses
Linde en Iris hebben ruzie en delen hun kamer in tweeën door een lijn te trekken. Ook in de rest van de school trekken ze de lijn verder. De andere prinsessen worden al snel meegesleurd in het 'spel' en kiezen een kant.
2 (15) De Prinselijke Kikker
Nadat de prinsessen een grap met Kamiel hebben uitgehaald, wil hij hen terug pakken. Hij zet een kikker in de fontein en probeert de prinsessen wijs te maken dat de kikker in een prins verandert wanneer je hem kust.
3 (16) De Doornroosjesziekte
De prinsessen moeten samen met Kamiel schoonmaken, maar Linde en Iris hebben er geen zin in. Ze verzinnen dat ze de Doornroosjesziekte hebben waar je voortdurend van slaapt. Iedereen trapt erin. Maar wanneer Kamiel erbij wordt betrokken gaat het mis.
4 (17) 40 jaar op Prinsessia
Juf Flora en de prinsessen willen met een groot verrassingsfeest vieren dat Kamiel al 40 jaar voor de school werkt. Wanneer Kamiel per ongeluk flarden van het gesprek tussen de prinsessen en juf Flora opvangt, denkt hij dat juf Flora hem wil ontslaan.
5 (18) Koninklijk bal
Madeliefje krijgt van Basiel twee tickets voor het Koninklijk bal. Alle prinsessen willen mee en halen alles uit de kast om Madeliefje te overhalen. Die weet niet wie ze moet kiezen .
6 (19) De Prins Op Het Witte Paard
Juf Flora kondigt aan dat tijdens haar afwezigheid prins Alex op bezoek komt. De prinsessen zijn meteen enthousiast! Basiel leest echter een nieuwe brief van prins Alex waarin staat dat hij niet meer kan langskomen. Hij vermomt zich en speelt zelf voor prins omdat hij de prinsessen niet wil teleurstellen.
7 (20) De Ordelijkste Kamer
De prinsessen moeten voor de les ‘Orde en netheid’ hun eigen kamer opruimen. Diegene die niet op tijd klaar is moet een maand lang de school poetsen in plaats van Kamiel. Kamiel is enthousiast, maar wanneer hij ziet dat de prinsesjes heel hard hun best doen en op tijd klaar gaan zijn, bedenkt hij een plannetje.
8 (21) Happy Birthday
Violet organiseert een verjaardagsfeestje. Het belooft een spetterend feest te worden! Iedereen is uitgenodigd. Kamiel denkt erchter dat enkel echte prinsessen mogen komen. Wat als hij nu eens prinses Camilla wordt?
9 (22) Het Dagboekcomplot
Violet heeft zitten neuzen in het dagboek van Linde. Linde vindt dat niet leuk, een dagboek is geheim! Ze besluit om Violet een lesje te leren. Wanneer Violet opnieuw in het dagboek van Linde leest, staan er heel erg rare dingen in.
10 (23) Geheugenverlies
Basiel krijgt per ongeluk het golfballetje van Violet tegen zijn hoofd. Al gauw wordt duidelijk dat Basiel zijn geheugen kwijt is. Maar vandaag is het de dag van het grote Pinsessia eetfestijn en Basiel moet veel lekkers klaarmaken...
11 (24) Koningin Roos
Roos ontvangt een wel heel belangrijke brief! In de brief staat dat ze gekroond wordt tot koningin. Roos is door het dolle heen! Maar al snel misbruikt ze haar nieuwe titel, tot grote ergernis van de andere prinsessen!
12 (25) Ontsnapt
Iris heeft een slang binnen gebracht op Prinsessia. Zij moet namelijk haar slangen bezweren inoefenen. Linde is niet zo blij met het nieuwe gezelschap. Plots breekt de hel los: de slang is ontsnapt! Iedereen is in alle staten.
13 (26) De Date Van Basiel
Er hangt liefde in de lucht op Prinsessia! Basiel heeft een eerste date met zijn pennenvriendinnetje. Roos besluit om hem te helpen met de voorbereidingen van zijn afspraakje. Door een misverstand denkt Linde dat er iets bloeit tussen hen.

Seizoen 3Edit

Nr Titel
1 (27) Kikkerbrouwsel
Iris maakt een drankje waarvan je in een kikker verandert. Madeliefje beslist dat het officiële kikkerdag is: ze loopt en kwaakt als een kikker. Iris denkt dat Madeliefje van het drankje heeft gedronken en het lijkt besmettelijk te zijn.
2 (28) De Schoolraad
Juf Flora heeft besloten om een schoolraad op te richten en zoekt een voorzitter. Zowel Roos als Violet stellen zich kandidaat. Ze gooien alles in de strijd om te winnen en gaan wel heel erg ver...
3 (29) Spinnenvrees
Linde treft een spin aan op haar kamer en krijst het hele kasteel bij elkaar. Omdat ze zo bang is van een klein spinnetje besluiten de prinsessen om haar van haar angst af te helpen.
4 (30) Survival
Juf Flora heeft verteld over een prins die twee weken lang op een onbewoond eiland heeft gewoond. De prinsessen zijn onder de indruk. Violet wil bewijzen dat ze ook kan overleven met weinig middelen en besluit om op survival te gaan.
5 (31) Bijgeloof
Roos wil niet onder een ladder stappen waardoor Violet haar uitlacht. Dat is immers toch maar bijgeloof! Linde vindt dat niet netjes van Violet en besluit om haar een lesje te leren, samen met Iris en Basiel.
6 (32) Superbasiel
Basiel is helemaal bezeten van de superheld in zijn stripboek. Hij droomt ervan om ook een echte superheld te zijn. Na wat goeie raad van Madeliefje neemt hij een beslissing: Basiel is van nu af aan Superbasiel!
7 (33) Kolonel Cazimir
8 (34) Zoem
9 (35) Kookwedstrijd
10 (36) Heks Flora
11 (37) Stoere Madeliefje
12 (38) Zendasia
13 (39) De Wissel

Seizoen 4Edit

Nr Titel
1 (40) Operatie Brief
2 (41) Schoolkrant
3 (42) De Prinselijke Pukkel
4 (43) Sprookjeshuwelijk
5 (44) Geboeid
6 (45) Madeliefje Kunstschilder
7 (46) 1 April
8 (47) De Wensprinses
9 (48) Coole Flora
10 (49) Hypnose
11 (50) De Sprookjesprins
12 (51) Het Ei
13 (52) De Scholencompetitie

Around Wikia's network

Random Wiki